///
Acum la radio:

Peste 10.000 de persoane au fost #Socksy de Ziua Internațională a Sindromului Down

Peste 10.000 de persoane au fost #Socksy (au purtat șosete desperecheate) de Ziua Internațională a Sindromului Down (21 martie) în campania de incluziune și conștientizare inițiată de Fundația Special Olympics România.

Prieteni de pretutindeni, cunoscuți sau necunoscuți s-au alăturat provocării #FiiSocksy de 21 Martie 2021, postând în social media sau trimițând pe email sau în mesaje fotografii purtând șosete desperecheate.

Cea mai frumoasă surpriză a venit din partea elevilor (preșcolari și școlari) din județele parte a programului Școala Generației Unificate care au trimis fotografii colorate și amuzante, mobilizând, la rândul lor, multe alte persoane din jur, făcând cunoscută cauza persoanelor cu Sindrom Down. S-au alăturat campaniei 60 de școli de masă și școli speciale din șase județe (București, Hunedoara, Iași, Mureș, Bistrița și Constanța) ai căror elevi au purtat cu ocazia zilei de 21 Martie șosete desperecheate, dar și organizații și asociații partenere din toată țara.

Urmând exemplul lor au trimis fotografii și alte cadre didactice din școli sau grădinițe din țară care și-au provocat elevii să răspundă campaniei de Ziua Internațională a Sindromului Down.

Campania a fost gândită de Special Olympics România pentru a sărbători abilitățile și potențialul persoanelor cu Sindrom Down.

Sindromul Down este termenul folosit pentru un set de simptome cognitive şi fizice care pot rezulta din existența unui cromozom în plus la perechea cromozomială 21 (trisomia 21). Sindromul Down este cea mai frecventă cauză cromozomială pentru dizabilitatea ușoară spre moderată.

În general, copiii cu Sindrom Down se dezvoltă comportamental mai lent decât alți copii. Cauza apariției trisomiei 21 este necunoscută.

Dezvoltarea fizică a copiilor cu Sindrom Down este, adeseori, mai lentă decât în cazul celor fără Sindrom Down. De exemplu, din cauza musculaturii slab tonifiate, un copil cu Sindrom Down învață mai greu să se întoarcă de pe o parte pe alta, să stea, să se așeze și să meargă. În ciuda acestei lentori, copiii cu Sindrom Down pot participa la activități pe care le fac, în mod obișnuit, copiii fără dizabilități. Primilor le va lua mai mult timp să facă unele lucruri, însă, într-un final, le pot face pe cele mai multe dintre ele.

Problemele cognitive – gândire și învățare – sunt caracteristice persoanelor cu Sindrom Down și sunt, de obicei, moderate. Printre problemele cognitive și comportamentale se numără: deficitul de atenție, învățarea lentă și întârzierea în vorbire.